יום שישי, 7 בינואר 2011

בא

בפרשתינו מדובר על מכת החושך,אביא בתמציתיות רעיון חדש. ה"נתיבות שלום" מפרש בדבר שאותו חושך לא היה חושך מתוך העדר אור אלא חושך ממש. אותו החושך הגיע מעולמות עליונים.אך אם כך נשאלת השאלה אם כך אין יכול להיות שבעולמות עליונים יהיה חושך ואיזה הוא?! כאשר הרשע עולה למעלה ומכניסים אותו ל"גן עדן" מרוב שהוא לא יכול להכיל את כל האור והטוב שקיים הוא בעצם חווה את זה כחושך.כמו שנאמר שלעתיד לבוא הקב"ה יוציא חמה מנרתיקה לצדיקים תהיה רפואה מטוּבה של החמה לעומת זו שתסמא(אם אני לא טועה,או משו אחר בסגנון) את הרשעים.
וכך גם נוכל להסביר איך זה יכול להיות שבנ"י ראו לעומת המצרים שלא ראו.הצדיקים נהנים מהטוּב שירד מעולמות עליונים בשביל מכה זו,ואילו הרשעים לא ראו כלום עד שלא יכלו לזוז!
אולי גם עניין זה נמצא במידת הקנאה.כאשר אדם רואה טוב אצל אחר ומקנה,זה כי הוא לא מסוגל להכיל את זה.ככה נוצר מעין חושך על שכלו ולבו,שיש הרבה מקרים בהם זה גורם לנזק גדול ואף בילתי הפיך.

כמו כן מסופר בפרשה על "קידוש החודש" והפיכת ניסן לראש החודשים.דבר שמתקשר לזמננו בו עד לא מזמן אנו קידשנו את החודש- ר"ח שבט הבעל"ט. בחודש שבט אנו ב"ה מתחילים לפגוש בגשם המברך את האדמה וחגיגה לאילנות.זהו זמן של גידול וצמיחה,אך כל זה נעשה אט אט וצובר מטענים עד לאביב.כמו חינוך ילדינו
(סליחה על האיכות,אבל אלו הן יכולותיו של הפלאפון,פלא לא?!)


*סרטון זה נוגן בטקס בישיבה מול אנשים משכמם ומעלה כמו אברהם ליפשיץ,ח"כ מיכאל בן ארי,הרב קרוב ועוד



וכמובן לא אשכח את יציאתינו מעבדות לחרות













*הוכן בפסח שעבר לגלופה קידמית לחוצה


וכמובן כמו שהבטחתי מתכון משובח לרגל השבת
עוגיות שוקולדצ'יפס חצי-חצי, מומלץ בחום! כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה