יום שלישי, 4 בינואר 2011

שוואקי,מוזיקה יהודית ועוד...

לפעמים הולכים למופע כדי לא לשמוע מוזיקה אלא לשמוע מוזיקה. לפעמים יוצא לך שאתה הולך למופע ואתה מרגיש שאתה מוכרח לקפוץ באוויר,לעשות שמיניות,סלטות,בקיצור למצות את יכולותיך הגופניות עד רמת המקס'.(בדיוק למדנו על זה שההבדל בין משה לשאר הנביאים הוא שכאשר הנביא מנתנבא אז הוא נכנס לטראנס וגופו לא מסוגל לתפקד מרוב עוצמת הנבואה,לעומת משה "פה אל פה אדבר בו".יש מן הדבר שגם נאמר "והיה כנגן המנגן ותהי עליו יד ה'",ובעוד מקומות שאנחנו מוצאים שהנגינה היא פן מאד חשוב לנבואה).
מאז ההופעה הראשונה של שוואקי בקיסריה עלה שמו על נס בארצנו הקטנטונת. והשיר "והיא שעמדה" הפך ללהיט לא רק ב'חתונות של הדתיים'

ובזאת העת אשבח את יכולותיו המופלאות של יונתן רזאל בהלחנה.באלבום החדש של שוואקי נוכל להיתקל בלחן מדהים ל"ראו בנים" פרי ידי רזאל.

מיותר לציין ששוואקי כמרבית הזמרים לא נמצא לבד, ומקיפים אותו לטובת העיניין מלחינים ומעבדים מוצלחים שללא יכולתו המופלאה לא היו שם.וביחד ההרמוניה שנוצרת היא זו שעושה את הקסם.
כך שזאת הנאה צרופה להקשיב לשירים שחוץ מהעובדה שהם פשוט אהובים, כי ככה זה. אפשר להאזין לעיבוד וכו'.

ההחלטה שבאלבומו האחרון "ליבי במזרח" לשירים תהיה אווירה יותר ישראלית. כמו למשל השיר "מודה אני" שלא כמו שהיינו מבינים שיהיה זה שיר עם אותן המילים שאנחנו אומרים בכל יום חדש,אלא מילים שנכתבו תחת הכותר "מודה אני".מדובר ברענון שעברה בכלל כל במוזיקה,הן מהצד של 'אברהם פריד' וחבריו שהתחילו לשיר יותר שירים מפסוקים, ומהצד השני החילונים ששרים לאבינו שבשמים.אחד השירים מהאלבום שמילותיו ממש נוגעות בלב הוא "שיר היונה".

למרות זאת, גם כששרים פסוקים או כל ציטוט יהודי אחר,יכול להיות שמדובר באתגר גדול יותר! ואני מדבר על הצד המוזיקאלי,מבחינת התאמת המוזיקה למשמעות השיר.כשעוסקים בתכנים שנכתבו ע"י אדון הבריאה,צריך ממש כישרון בשביל לדעת להעביר את המשמעות במלוי הרבדים הגדול ביותר.כך שאם זה נעשה הצד הנשמתי שלך מרגיש בזה,ולא סתם כבר נאמר אצל ר' נחמן שהיכל הניגון שוכן ליד היכל התשובה.

ואם כבר התחלתי,אז לא מזמן הייתי בסדנה למדריכים בה למדים על 'משולש התיקשור' מופעל בדיבור פנים אל פנים:דיבור,שפת גוף והחשוב מכל וכמעט ולא מוזכר-הרגש. אני מסוגל לשדר לך מה אני מרגיש גם אם אני לא מדבר,כמו שלפעמים אפשר להיותר שעות להיות ליד מישהו ולא לדבר,אבל פשוט להרגיש עד כמה טוב לך עם זה. וכנראה שזה גם אחד הדברים שמשפיעים במוזיקה ותלויים בזמר.

אז אתם מוזמנים להינות מהDVD של 'שוואקי חוזר לקיסריה'


ובשביל עוד קצת טעימה ולכבוד ר"ח הבא עלינו לטובה אשמח לשתף אתכם בקליפ מדהים ויפה לפי דעתי של יואלי גרינפלד (כנראה לפעמים צריך להתגבר על השוני בהגיה...)


חודש טוב :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה