יום שישי, 2 בנובמבר 2012

מלך האריות

אני מכיר ספרים שהפכו אותם לסרטים, אמיתיים ומצויירים. וגם הרבה מאד מחזמרים שעשה על סרטים, וכל שכן על "מלך האריות".  ואפילו העברתי פעולה על הסרט- תהליך החזרה בתשובה(תיקוון) ע"פ הרב סולובייצ'יק. לא לשכוח מהעבר, אלא ללמוד ממנו... והרי לפניכם הפרטים (אחרי הסרטונים), אבל מחזמר כזה עוד לא ראיתי. שווה הצצה...=)



מאחורי הקלעים והסברים...


הפעולה...
על התשובה ועל מלך האריות! סימבה מה עשית? -הוא ניסה להציל אותי! לא התכוונתי שזה יקרה… -כמובן. מובן שלא התכוונת-אף פעם לא מתכוונים שדבר כזה יקרה אבל המלך מת! ולולא אתה הוא עוד היה בחיים… אוהו, מה תחשוב אמך… -מה עלי לעשות? ברח, ברח רחוק ולעולם אל תחזור! הצבועים: הוא בורח! אם אי פעם תחזור נהרוג אותך! --- --- --- לאן אתה הולך? -לשום מקום. מאין באת? -לא משנה, אין לי לאן לחזור. מה עשית ילד? משהו נורא? -לא רוצה לדבר על-זה. אפשר איכשהו לעזור? -רק אם תוכלו לשנות את העבר. …עליך לשים את עברך מאחור, שמע ילד. דברים רעים קורים ואין מה לעשות נגד זה, נכון? -לא נכון! כשהעולם מפנה לך את גבו תפנה את גבך לעולם! חזור אחרי: "אקומה מתתה" זה אומר אל תדאג. "ארומה מתתה" זה משפט מדהים. "אקומה מתתה"- זה טירוף חושים! שלא תדאג עוד עד לסוף הימים תסגל לך תורת חיים! שמע ילד- שתי המילים האלו יפתרו לך את כל בעיותך. …הבושה! הוא החליף את השם, הוא החליף את השם! אשם לא אשם. -אתם גרים פה? אנחנו גרים איפה שבא לנו, כך הבית הוא איפה שאתה גרץ זה כיף-אין חוקים! אין התחיבות! ומעל לכל אין דאגות! --- --- --- -אבל אני לא מבינה משהו, היית כל הזמן בחיים, למה לא חזרת לצוק התקווה? כי היה לי צורך להיות לבד, לחיות את חיי וכך זה היה נפלא. -…אתה המלך סימבה. אם לא תעשה משהו כולם יגוועו. אני לא חוזר! -למה? …זה לא חשוב- אקומה מתתה זה דבר שלמדתי במקום הזה. לפעמים קורים דברים רעים וקין מה לעשות נגד זהת אז למה לדאוג? -כי זו האחריות שלך. אתה תקוותינו היחידה. מה קרה לך אינך הסימבה שהכרתי? את צודקת, תקשיבי, את לא יודעת מה עבר עלי. -אני אדע אם תספר לי. -לא רוצה! היא טועה, אני לא יכול לחזור, מה זה יוכיח? בעצם זה לא ישנה כלום. אי אפשר לשנות את העבר. הכל קרה גללי, זו אשמתי… --- --- --- תפסיק לרוץ אחרי… מי אתה? -השאלה מי אתה? ידעתי, עכשיו אני לא בטוח. -פירוש הדבר שאתה בבון. אתה אפילו לא יודע מי אתה. ואתה יודע? -אתה בנו של מופסה. …זה לא אבי- זה השתקפות שלי… -לא, התבונן מקרוב. הוא חי בתוכך! סימבה-שכחת אותי! שכחת מי אתה ובדרך שכחת אותי.
התבונן בתוכך סימבה. יש בך יותר ממה שאתה חושב. אתה חייב לחזור למקומך בגלגל החיים! איך אוכל לחזור? אינני מי שהיתי אז! זכור מי אתה בני, המלך האמיתי, זכור מי אתה, זכור. --- --- --- -כיוון הרוח משתנה שינוי לטובה-כן. אבל זה לא קל. אני יודע מה עלי לעשות, אבל פירושו להתבונן בעברי. וברחתי ממנו כל הזמן… (מכה בראש) מה זה היה? -לא חשוב זה כבר עבר! כן, אבל זה כואב! -אוהו, לפעמים העבר מכאיב, וכפי שאני רואה אתה יכול לברוח ממנו או ללמוד ממנו. (מעיף את המקל כדי לחבוט שוב בראשן והוא נמלט) ראית! מה אתה חושב לעשות? …לאן אתה הולך?… חוזר הביתה! אדם שבא לעשות תשובה, מה יעשה בכל השנים שנמצאות בזיכרונו בהם חטא? (ויש אנשים שחוזרים בתשובה אחרי 70 שנה!) מה הוא יעשה כשיסתכל אחורה לשנים בו חלל שבת, גזל, שיקר?! שנים אלו הם חלק "מהאני" שלו. האם ימשיך להזדהות עם השנים האלו או שימחוק אותם מזיכרונו כאילו שלא היו? ישנה דרך אחת, בה אדם משנה את שמו-מחליף את זהותו-מתחיל מחדש. זאת אומרת שאדם בן 70 יתחיל את חייו מחדש כבן שנה. הוא נעשה זר למשפחתו ומנתק קשר עם ילדיו, אחיו ואחיותיו כי הם קשורים לעבר שמחק! יש גם דרך אחרת- לקחת את הרע ולהעלות אותו. בצורה כזאת אדם יכול להזדהות עם העבר שלו ועדיין להיות בעל תשובה. בעל תשובה שיודע איך לא לשכוח את העבר אלא לקחת אותו ולהשתמש בו כדי להגביר את הקצב של החזרה בתשובה- זוכה לתשובה שמעלה את הרע למדרגה של טוב. הוא כביכול לוקח את החטא ומרים אותו למעלה. הוא רץ מהר אחרי הקב"ה ונסחף ע"י הגעגועים. את החטא הוא לא שוכח- אסור לו לשכוח אותו כי החטא הוא הכוח שדוחף. התשובה אינה הפסק אלא המשך, והקב"ה אינו "עובר על פשע" אלא נושא עוון ופשע". (על התשובה להרי"ד סלוביצ''יק )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה