יום ראשון, 12 בפברואר 2012

המירוץ למיליון 2

אין ספק שתוכנית הריאליטי הזאת סחפה איתה המונים, היו משימות מאתגרות, זוגות בגוונים שונים, והרבה מתח.
אתמול, זכו בגמר 'הבלונדיניות', האחים הראל הגיעו שניים ושושי ושושה- הזוג הדתי הגיעו במקום השלישי. אני לא רוצה לבוא ולהכשיר את התוכנית,אבל במתי שכן ראיתי חלקים ממנה, ראיתי משהו אחר. לוקחים 12 זוגות ישראלים להסתובב ברחבי העולם ופתאום אתה מגלה את ה'סגולה' הישראלית (כמעט) במלוא יופייה, אנשים שבחיים לא הייתי חושב עליהם ככה, פתאום ברגעים הכי קשים הנצוץ נדלק! אחד הרגעים הגדולים היו, כשטום החליט שהם לא עושים בשום מצב את הקעקוע, למרות שיכול להיות שאם הם היו עושים אותו הם היו מבטיחחים לעצמם את המקום בגמר,אבל אפ' תמורת מליון שקלים הוא לא היה מוכן.

ואם כבר, שושי ושושה מבחינתי, עשו קידוש ה' מאד גדול, בצורת ההתנהלות שלהם כלפי שאר הצוותים, ובכן בצורה בה הם לקחו דברים. האומנם, מבחינת ערכית ומוסרית להם היה הכי מגיע לזכות, שהרי הם לא התנהגו כמו חיות לצוותים אחרים או השתמשו באנשים אחרים לצורך המשימה כמו חפצים. אבל, הם לא זכו, ודווקא בגלל זה הראו לכל עם ישראל(מעניין כמה אחוזים צפו אתמול בגמר...) שלפעמים את חושב שמשהו הוא טוב בשבילך ומתפללל עליו חזק ולמרות זאת הקב"ה לא שומע לתפילה שלך, כי 'רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום'. כמו שעקיבא אמר "כשאני מתפלל אני מבקש שהקב"ה יעשה את מה שהוא טוב באמת בשבילי, כי לפעמים מנקודת מבט כל כך צרה אתה חושב שמשהו הוא טוב בשבילך, אבל בנקודת מבט ארוכה יותר אתה מבין שזה לא היה טוב".



שושי ושושה, אולי לא זכו במיליון, אבל זכו בדבר שהרבה זוזות היו רוצים - זוגיות חזקה. הם הראו לעמ"י איך צריכה להתנהל מערכת יחסים בין בעל לאישה במצבים שונים, שהם הראו פירגון והערכה כלפי השני, ותמיד לדעת שיש מישהו מלמעלה שאיתך. לא סתם בשטיח הגמר כל הזוגות הראו חיבה אמיתית כליהם, היה משהו - ערכים חזקים שלא נשברים בגלל תחרות, ואפ' אם זה עולה לך במיליון.(בר ברגעים אחרונים לפני הגעה לשטיח כשהן גוררות איתן עובד "איבדנו את כל הערכים שגדלנו עליהם בבית"). ברגעים שעקיבא וענהאל דרכו עם השטיח, הם שיתפו בחוויה שעברה עליהם באותו יום בעיניים אמוניות, שגם אם לפעמים קשה לשמור על צניעות, או לעמוד בכל מיני מצבים, הם מוכנים לעשות את זה.


(הארה- אני לא אבוא ואכשיר את התוכנית, היו בהרבה דברים גם לא טובים, בעיות צניעות כמו בהרבה דברים בטלוויזיה כיום לצערינו,משימות 'קיצור דרך' בעיתיות, ובכל זאת, כבר פרטתי חלק מהדברים שלמרות הכל הפכו אותה לתוכנית טובה מכמה מבחינות.)

לסיכום, התוכנית תפסה הרבה רייטינג ואין ספק שתהיה עונה שלישית, היא העמידה זוגות שונים במצבים קשים מנטלית וריגשית. אינה ובר הוכיחו עד לאן חברות חזקה יכולה להגיע ואיך היא יכולה לקדם אותך. שושי ושוה אולי לא זכו, אבל עשו קידוש ה' גדול ולע"ד נתנו שיעור או שניים באמונה וזוגיות גם ברגעים הקשים.

ואם במקרה ח"ו הוצאתי דברים מהקשרם, הנה ראיון עם עקיבא וענהאל בערוץ שבע

ואם כבר זוגיות, הנה סרט שרציתי לשתף איתכם.
"תיקון חצות" - סרט גמר של 'מכללת אורות'


ולא אוכל להתעלם מהסרט הנפלא הזה, שזכה במקום הראשון בתחרות הרטים הארצית של החינוך הממלכתי-דתי.
סרט חזק ומרגש מנקודת מבט של ילד, כאש הזוגיות מתפרקת-ג ההורים מתגרשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה